sze
14

 Biztos veletek is előfordult már, hogy egy nagyobb strandolás után csúnya köröm gomba társaságában tértetek haza. Bármennyire is igyekeznek a strandokon klórral szinten tartani a fertőzések és köröm gombák elterjedését, sok esetben mégis el lehet kapni ezt a nehezen kezelhető betegséget.

A köröm gomba alapvetően egy gombás fertőzés, amely megtámadja a  körömágyat, és a gomba miatt a körmünk sárga lesz és a felszíne rücskössé válhat. Legutóbb mikor strandolni voltam, próbáltam odafigyelni, hogy mindenhol papucsba menjek és mivel elég hypohonder vagyok a strandon mindig félek a köröm gomba okozta fertőzéstől. Nos szóval igyekeztem tisztán tartani a lábam és nem hozzá érni olyan helyekhez, ahol esetleg a köröm gomba át terjedhet a lábamra. De úgy néz ki, hogy minden igyekezetem ellenére nem sikerült megvédenem a körömágyamat a köröm gomba támadásától.

Körülbelül 1-2 hétre a strandolás napjától észrevettem, hogy a körmöm elég sárgás színt kezdett felvenni. Ekkor már elkezdtem gyanakodni, hogy biztos köröm gombáról lehet szó. Nos utánanéztem a neten és elmentem orvoshoz is, aki egyből mondta, hogy ez bizony egy kialakulóban lévő körömágy fertőzés, tehát jó esély van rá, hogy köröm gomba fertőzte meg a körmeimet. Én marhára beparáztam, mert azt tudtam a betegtségről, hogy elég nehezen lehet kezelni és marhára nem mutatós egy huszonéves fiatalember lábán a sárgás a körömágytól elváló rücskös felületű köröm gomba által megfertőzött köröm.

A doki azt ajánlotta, hogy használjak canestent, ugyanis az igen jól kezeli a köröm gomba fertőzéseit. De a neten utána néztem és otthoni kezelésre ajánlottak még: köröm gomba stift, teafaolaj, körömgomba elleni körömlakk, canespro, homeopátia vagy gyógyszeres kezelés.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://narancsborkezelese.blog.hu/api/trackback/id/tr423228098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása