már
7

Mire jó a reflexológia

Címkék: reflexológia | Szerző: joejudge | 5:31 pm

 A talpmasszázst mindenki ismeri. Ki ne élvezné egy-egy hosszú nap után ha párja, vagy akár szakértő kezek átmasszírozzák a lábát, hátát, talpát.

Tegnap egy iszonyatosan hosszú nap után arra gondoltam, hogy el kéne menni egy reflexológiai masszázsra, ezért mélyebb kutatást végeztem, hogy mit is jelent ez pontosan.

A reflexológiai masszázs több, mint egy frissítő masszázsforma. Feltételezi, hogy kezünkön, és a talpunkon olyan pontok találhatóak, amik összeköttetésben vannak bizonyos szervekkel, és ezeket a reflexológiai pontokat nyomkodva gyógyító hatás keletkezik a beteg szervben, idegrendszerben, vagy akár a vérkeringésbe. Mikor először olvastam erről, akkor bevallom, hogy nem igazán hittem benne. Mert mi köze a tenyeremnek pl. a májamhoz, vagy a szívemhez.

Józan paraszti ésszel gondolkodva azt el kell ismernem, hogy mivel a reflexológia, gyakorlatilag akár 6000,- éves múltra is visszatekinthet, ezért lehet benne valami. És miért ne lehetne. Például a máj kóros elváltozása kiüt a bőrön, besárgul az ember, pedig mi köze a májnak a bőrhöz, ha valami nem működik rendesen a szervezetünkben azt megérezzük, lázzal reagál az immunrendszer. Elfogadhatom azt hiszem azt hogy minden mindennel összefügg, mert egy szervezet egymásra épülő sejtek sokasága, akik egymást segítve működnek együtt.

 Ha a reflexológiát említem, akkor sokan rögtön a talpmasszázsra gondolnak, kevesebbek a kéz-masszázsra is, de alig néhányan ismerik, hogy reflexológiai pontok találhatóak a fülön is. Ha belegondolok abba, hogy az emberi test milyen csoda, és eleve létünk működésünk milyen csodás egymásra épülő folyamatok összessége, azt kell, hogy mondjam, hogy a reflexológia igenis önálló tudományág kell hogy legyen. 

 Van aki hisz a reflexológiában, van aki nem, de úgy gondolom, hogy ha semmit sem találunk igaznak abból, amit a reflexológia tanít, akkor sem tudunk ellenállni annak, ha valaki fölajánlja, hogy megmasszírozza a talpunkat. Ki ne élvezné?? Én nagyon! Úgyhogy tudományos alap ide, tudományos alap oda, odajutottam, ahonnan elindultam. Hosszú nap után nincs jobb, mint egy masszázs! 

A bejegyzés trackback címe:

https://narancsborkezelese.blog.hu/api/trackback/id/tr494295839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása